tisdag 26 januari 2010

Detox


Kom precis hem från skolan, gick super! Malin + Angelica = Bästa plugg teamet! ;)
Just nu vilar jag upp mig lite, ska köra ett danspass på friskis sen. Älskar danspassen, roligaste passet som finns. Afrodans är också kul men det lägger sig nog på en andraplats.

Kanske borde börja jobba på en hälsokostbutik? haha, det tycker i alla fall klass kompisarna. Satt och praktiskt taget sålde spirulina pulver, HAHA. Trodde inte jag hade så stark övertalningsförmåga men där misstog jag mig. I alla fall så blev tjejerna jätte taggade och tänkte skriva om lite detox och recept. Först tänkte jag ta och berätta lite om spirulina som är en blå-grön alg. Den innehåller 18 olika antioxidanter, 9 vitaminer och 9 olika mineraler. Suuper nyttigt, räcker med 1 tsk varje dag.

Lite do's and dont's:
DO EAT:
frukt, grönt, nötter, frön, quinoa, bönor, linser, grönt/rött te, råris, tofu, soyaprodukter (istället för mejeriprodukter).

DON'T EAT:
Rött kött, mejeriprodukter, alkohol, kaffe, svart te, socker, processad mat, bröd,

Kan beskriva en vanlig dag för mig.
Frukost: Havre/råg gröt 0,5 dl havregryn 0,5 dl råggryn, 1 halvt äpple och kanel
Mellis: Smoothie på hallon, jordgubb, banan, spirulina och havremjölk.
Lunch: 2 majskolvar med mjölkfritt margarin och liiite salt (helst inget salt)
Mellis: 2 frukter
Middag: Risotto a la Angelica ;) (finns i inlägget innan)
Under dagen dricker jag även 1 liter vatten blandat med method drain (finns på hälsokost butiker ca 250:-) och lite extra frukt och nötter här och vart.
På ditoxdieten.nu finns massa bra fakta och recept!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar