tisdag 22 december 2009

You can call me Scar, Angelica Scar!
Kom precis hem från stallet och min lektion med Raini. Vi skulle rida kadrilj och för er som inte vet var det är:
En form av organiserad ridning där grupper av hästar rör sig tillsamans.

Skulle egentligen haft DNA men Kerstin trodde att det skulle gå bra eftersom jag skulle rida brevid Titti (Raini och Titti har gått i samma hage) så framskritten gick bra men sedan så sket sig fullständigt allt! Det började med att hon bralla runt, stegra sig, slängde sig, sparkade. Jag höll mig kvar som tur var, hade ingen väst. Men sen tillslut bara flyger hon upp i luften tror jag, kändes som det i alla fall har inte så stor koll på vad som hände, fokuserade på att stanna kvar. Men jag flög och landade på något konstigt sätt så det knäckte till i ryggen och gjorde skit ont. Tappade andan också... Sen så tror jag att jag snärta till tummen på något sätt. Plus att jagt fått ett rivmärke i pannan :P Menmen.. sånt händer, hoppade upp sen igen (med väst på) då började hon igen så Kerstin hoppade upp och efter det så lugnade hon sig. haha jäkla häst :)
Sen så har det också varit snö storm så Mathildas pappa fick rädda oss för vi var strandsatta ute vid stallet.. Ingen super tisdag idag inte..
Nää nu ska jag slå in kusinernas julklappar. byee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar