tisdag 1 mars 2011

Mat

Tjena tjena!
Tänkte att jag skulle ta lite sovmorgon eftersom jag bara ska vara hemma och plugga idag. Men jag vaknade halv 9 av att min mage sa: jag är hungriiiig!
Så gick ner och fixade lite frukost. Har haft svårt att hitta kalori snål mat som mättar ordentligt, min havregrynsgröt har inte varit tillräckligt mättsam, eller vad säger man? haha
Så igår köpte jag ny gröt, sport gröt från axa tror jag. Den innehåll fibergryn och råggryn och den mättade as bra! Men idag testade jag något annat och det blir nog en ny favvo:

Valios laktosfria keso (enda vegetariska keson) med hackad ananas och jordgubbar.
Och två knäckebröd med ägg på. Endast 299 kcal och super gott.. Eller ganska gott i alla fall, gillar ju inte keso.. haha nä men jag försöker tvinga mig lite, det är mycket proteiner i det. Med ananas och jordgubbar blev det gott.
Nu ska jag sätta mig och plugga, har en tenta nästa vecka och har kollat på en av tio föreläsningar.. För att rensa skallen blir det en löprunda och sen i kväll ska jag på intervall flex med Mathilda.

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar