onsdag 26 augusti 2009

sjuk?

Hejhallå.
Tror jag håller på att bli sjuk, har ont i halsen och är aldeles slemmig.. mysigt va? Eve har nog smittat mig :(

Jag kanske ska ta och berätta lite om min första skoldag. Tog ett ganska tidigt tåg så jag skulle hinna hitta från spårvagnshållplatsen, när jag väl gick av på kortedala torg trodde jag aldrig att jag skulle komma rätt... MEN! Jag gick rätt väg med en gång så det tog bara 2 min eller något. Jag kom dit först tror jag, sen kom en tjej som jag tidigare sett på Kungsbacka pendeln! Världen är liten. Så det visade sig att hon också bodde i Kungsbacka så nu har jag fått en resekamrat ;)

Klassen verkar bra, alla var inte där eftersom intruduktionen är imorgon och inte så många fatta att vi hade en lektion i går. Det var ganska annorlunda att se sin lärare projektserad på en skärm och veta att 3-4 klasser till sitter i olika dela av Sverige och lyssnar på vad Christian (så heter läraren!) har att säga. Vi fick också veta att vi kommer arbeta med elever från andra städer, kan blir intressant.
Det enda som jag tyckte var sämmre var att ibland hackade sänningen så man fattade inte vad han sa, men det brukade inte vara så sa våran mentor eller vad man ska kalla honom. Han är i alla fall ansvarig för lärcentrat.

Här är en del av våran första läxa som bestod av att formatera om en text om brödbak, det är lite stört hur mycket man kan göra i words faktiskt.
Det var nog allt för idag, ska ta och slappa idag så jag kanske lyckas må bättre till imorgon då jag ska träffa resten av klassen!. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar