söndag 12 juni 2011

Tjejvättern

Nu är jag äntligen hemma efter en tuff men otroligt kul helg uppe i Motala.

Jag, Angelica Rambäck har klarat av tjejvättern 10 MIL PÅ CYKEL! Kan knappt tro det själv, en riktig ego boost och känner mig så taggad inför de andra tre loppen av tjejklassikern!

Tjejvättern i korthet:

Startade kl. 08.16, hela första sträckan var landsväg. Så ca 3 mil var det enbart landsväg och det var den enklaste sträckan av loppet. Efter första depån kom vi till en skog där det var konstant uppförsbacke ett bra tag. Men jag tog mig upp och efter 5,6 mil var det en ny depå. Sista depån var efter 8 mil och då började det verkligen kännas i ben, axlar, rygg, rumpa, fötter, ja överallt. Att de sista 2 mil var i motvind gjorde inte saken enklare.

Men jag tog mig igenom och kom in på tiden 04:45 vilket jag är nöjd med, räknade med 5 timmar. Finns ingen resultat lista ute än men jag jämförde med tjejvättern 2009 och jag ligger mellan 1500-1700 i placering (av 7000) Så jag är super nöjd!

Jag och William kommer antagligen cykla halvvättern nästa år (15 mil) och Evelina och Linda ska prova sig på tjejvättern.

Nu ska jag ta och gotta ner mig i soffan och vila, imorgon tar vi nya tag och lägger om fokus till vansbro simmet!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar