måndag 4 april 2011

Dröm

Jag har två resor jag länge drömt om att få göra. Nu har jag bestämt mig för att inte säga: det ska jag göra någon gång... Utan bestämt mig för att kolla resor och börja spara! Mina äventyr är inte av det billigaste slaget så om jag börjar spara nu så kanske jag har råd till ena resan till nästa sommar.

Det första jag vill göra är att åka på en isbjörns expedition runt Svalbard. Att få se vilda isbjörnar, sälar, valrossar och kanske till och med blå val, späckhuggare, sillval och tio till val arter. Sen att få se norrsken, världens nordligaste stad och vara på gränsen till Arktis är nog något helt otroligt!

Min andra resa jag vill göra är att åka till Sydafrika och jobba som volontär på ett naturreservat. Få se lejon, buffel, krokodil, noshörning, gepard, leopard, zebra, elefant med mera! Observera, samla data och få vara med och bevara djuren. Blir helt euforisk av tanken att få uppleva allt detta! Som ni märker handlar mina resor enbart om djur, men jag älskar ju djur! Klart mina drömmar handlar om dem. Så nu ska jag ta och drömma mig bort lite till och kolla igenom alla volontär sidor, någon som varit i väg eller känner någon som åkt som volontär får gärna hjälpa mig! Det är så svårt, finns säkert 15 olika organisationer!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar