tisdag 28 juli 2009

精彩的

Tjing!
Nu är allting lite upp och ner, det vill säga att i oktober åker jag till andra sidan jordklotet.
Till Peking i Kina. Väldigt oplanerat, tanken var egentligen att jag, eve, hanna och lollo skulle åka till Istanbul över en helg i Oktober. Men tanten på resia berättade hur dyrt det var och att man istället skulle kunna åka till kina all inclusive för samma pris som bara hotell och flyg till Istabul.

Så den 5 Oktober bär det av.. haha bokar en resa två dagar innan jag åker iväg på en annan :P
Men nu ska jag berätta lite om Peking. Vi åker dit på måndagen, får en svensktalande färdledare och blir köra till hotellet. Dag 2 åker vi till sommarpalatset, dag 3 drar vi till Himmelska fridens torg och den förbjudna staden, marknader och sidenaffärer, dag 4 besöker vi kinesiska muren, dag 5 börjar vi dagen med thichi följt av himmelens tempel, åka cykelrisha genom hutongerna, hälsar på i en kinesisk lekskola och äter lunch hos en kinesisk familj, dag 6 åker vi till en pärlaffär, lamatemplet och ser en akrobatikföreställning sen dag 7 får man göra vad man vill, men dom tycker att man ska gå på peking zoo och kolla på pandorna eller shoppa på marknader.

Allt detta inklusive ALLA måltider gick på 10500:-
Mycket pengar men sjukt billigt för en sådan upplevelse!
Kommer bli sååååå kul! Kan inte vänta och om 2 dagar drar jag till Kreta med Malin, kan det bli mycket bättre? :D:D:D

WOOOOHOOOOO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar