onsdag 15 september 2010

Rösta!

På fredag ska jag rösta för första gången (jobbar på söndag) och har verkligen satt mig in i politiken för jag tycker det är otroligt viktigt att rösta. Men som jag har märkt så är det väldigt många fler som är förstagångs röstare. Såg ett inlägg Kissie hade skrivit ang. röstandet och om sossarna. Vilket i största del handlade om: "För det första: Hur hittade alla sossar till min blogg? Och vadå att man är egoistisk bara för man vill hålla reda på sina egna pengar och inte dela med dom till folk som inte har någonting med dom att göra?"

Hennes inlägg gjorde mig helt seriöst orolig för hur dagens förstagångs röstare tänker. Säger inte att det är fel att rösta på moderaterna men jag blir så förvånad över hur egoistisk man kan vara. Får inte ens till orden.. Blir så frustrerad.. Andra personer som röstar på sverigedemokraterna, kan inte förstå hur ni tänker?...

Jag kommer i alla fall rösta på ett parti som jag tror är bäst för ALLA i samhället, även i frågor om djur och djurhållning som är oerhört viktigt för mig. Hoppas ni verkligen vet vilket parti ni vill röstar på och vad partiet står för och inte röstar på det bara för att rösta på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar